Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Kärlek är något stort...och något som vi har väldigt svårt att överleva utan

Av Susanne - 8 oktober 2009 23:01

rosa natur   glitterros  



Hallå...det är bara jag...präststuderande...hahaha...ja jag brukar känna mig så filosofisk ibland...i vissa stunder..

Att kärlek är viktig vet nog alla...och i brist därav så reagerar vi människor på olika sätt...om kärleken uteblir..och ingen positiv uppmärksamhet/kärlek ges...är det vanligt att vi människor kan ta till det mesta...bara vi får kärlek/uppmärksamhet..Bättre med negativ uppmärksamhet än ingen uppmärksamhet alls heter det ju...

En del börjar att stjäla..en del börjar med andra kriminella beteenden och en del av oss blir arga och förpestar omgivningen för dom som inte ger oss uppmärksamhet/kärlek...Utan kärlek dör vi...sakta men säkert...bit efter bit..tills det blir tomt och ekar i våra själar...Det river,drar,sliter på oss...till sist har det blivit en vana...vi har satt på oss stora skyddsrocken..."-Hit men inte längre..kom inte nära mig..försök inte smygtitta på vem jag är...du kommer ändå att bli besviken etc.etc.det är erfarenheten som säger detta...om ingen ser mig...så finns jag inte..!??..Jag ser och upplever detta dagligen...både på jobbet och privat...och det smärtar mig så!!!

Jag har mycket kärlek att ge och jag delar gärna med mig....det är inte vad jag måste...utan det är det jag VILL..det är så naturligt hos mig att vilja dela med mig av mig själv..jag har så mycket kärlek i mig så det räcker till mig själv och till de som behöver det bäst!!...alltså alla mina medmänniskor....ALLA behöver kärlek.

Tack för att ni orkade stå ut med min predikan..hahaha..

Love you all/ Gruppkram Susansnusan

 
 
Berith

Berith

9 oktober 2009 12:27

Så sant så !! Alla behöver kärlek !!
Jag har också en hel del kärlek som jag
delar med mig av till de människor jag möter , inte för att
jag måste utan för att jag vill !! =))
Mer kärlek till folket !!

Ha en bra dag och en trevlig helg !!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

&m

9 oktober 2009 14:00

så sant så..... kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 31 juli 2012 14:47

       

Av Susanne - 30 juli 2012 22:47


                               Tro,hopp och kärlek...det är vad vi alla människor behöver i våra liv.En tro som håller i förtvivlan och lycka.Ett hopp om att saker kommer att bli bättre eller förbli bra och har du kärleken i ditt hjärta har du ...

Av Susanne - 27 februari 2011 12:16


Hur ska jag göra för att älska? Tro.Hur skall jag göra för att tro? Älska.    Kärleken lämnar mig inget val...   Kramiz i massor/Susansnusan    ...

Av Susanne - 20 februari 2011 13:31

    Vårt första möte...eller jag det var det ju inte egentligen:-) Min Mike jobbade som målare,några veckor,på skolan jag gick i på högstadiet. Många tjejer gick och dreglade..jag låtsades som att han var väl inget märkvärdigt..att han visst...

Av Susanne - 10 februari 2011 17:44

     Ja då var jag här igen...long time... Flammorna ovan ser mysiga ut men just nu känns lågor bara skrämmande...brrr. Vi hade igår em en skorstensbrand i vårt hus.Det hade legat och pyrt ett dygn trodde sotaren.Brandmännen fick ta ut det gl...

Presentation

Omröstning

Finns det ett liv efter detta?
 Ja helt klart
 Absolut inte
 Kanske det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards