Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Ordspråk...varför då??

Av Susanne - 5 augusti 2009 08:51



HUR KAN ORDSPRÅKEN ANVÄNDAS?

•  Njut den som aftonens dessert, en liten tugga visdom per kväll och du sover som en kung.

•  Rapport, uppsats, brevväxling eller an­ställnings­intervju? Inga problem, här finns ordspråk för alla tillfällen.

•  Börja dagen med en skvätt visdom, så har du något att tänka på medan dagen flyger sin väg.

•  Man blir glad av ordspråk!

•  Bättre present finns faktiskt, men man kan inte ge bort en porsche varje dag.

•  Byt telefonsvararmeddelande varje dag till ett nytt ordspråk, och dina bekanta kommer att bli missnöjda varje gång du faktiskt är hemma.

•  Råkar du också ut för tråkiga TV-program? Stäng av dumburken och spara popcornen till en ordspråkskväll istället.

•  Spara fem minuter genom att sluta läsa denna sida.

•  Nervös inför första träffen med din, om allt går som du hoppas, nya flickvän? Plocka fram några ordspråk ur samlingen och kvällen är en garanterad succé!

•  Överraska omvärlden med att för en gångs skull verka intelligent, lär dig tre-fyra ord­språk utantill!

•  Tröttnat på allt elände som står i morgon­tidningen varje dag? Med ordspråk till frukosten kan du få en bra start på dagen.

•  Försöker du hitta en lämplig anledning till att sluta banta, se under kategorin "Bantning".

•  Ska du skicka tackkort för senaste festen? En snitsig formulering väcker glada minnen till liv.

•  Hitta på tre egna användnings­områden för ordspråk, så vaknar din fantasi:

• 
....SUSANSNUSANS BLOGG för att förmedla eftertanke och öka det positiva tänkandet...uppskatta livet... tacksamhet över det vi har...Jag älskar ordspråk och andra kloka ord..Tack!!!!.....................................
.............................

• 
..................................................
..................

• 
..................................................
..................

• 

•  Det finns ingenting som är mer imponerande än rätt ordspråk vid rätt tillfälle, var du än är.

•  Man blir glad av ordspråk!

•  Om du kom ihåg att den förra punkten finns på två ställen så har du precis tränat ditt minne. Om inte, så kan du ju öva dig på skumläsning och försöka hitta var den andra är.


 
 
Berith

Berith

5 augusti 2009 11:40

Jag gillar också ordspråk =)

Ha en fortsatt bra dag !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

5 augusti 2009 13:04

Jag halkade in på nån sida förr som hade Norska ordspråk.. Och det ska jag säga att jag fattade ingenting av dom hihi
Men ordspråk med mycket humor älskar jag :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
lollo

lollo

5 augusti 2009 22:13

Ordspråk är alltid kul..och det finns så många.
Ett ordspråk om dagen håller humöret uppe...
Kramizar/lollo

http://lollopettersson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 31 juli 2012 14:47

       

Av Susanne - 30 juli 2012 22:47


                               Tro,hopp och kärlek...det är vad vi alla människor behöver i våra liv.En tro som håller i förtvivlan och lycka.Ett hopp om att saker kommer att bli bättre eller förbli bra och har du kärleken i ditt hjärta har du ...

Av Susanne - 27 februari 2011 12:16


Hur ska jag göra för att älska? Tro.Hur skall jag göra för att tro? Älska.    Kärleken lämnar mig inget val...   Kramiz i massor/Susansnusan    ...

Av Susanne - 20 februari 2011 13:31

    Vårt första möte...eller jag det var det ju inte egentligen:-) Min Mike jobbade som målare,några veckor,på skolan jag gick i på högstadiet. Många tjejer gick och dreglade..jag låtsades som att han var väl inget märkvärdigt..att han visst...

Av Susanne - 10 februari 2011 17:44

     Ja då var jag här igen...long time... Flammorna ovan ser mysiga ut men just nu känns lågor bara skrämmande...brrr. Vi hade igår em en skorstensbrand i vårt hus.Det hade legat och pyrt ett dygn trodde sotaren.Brandmännen fick ta ut det gl...

Presentation

Omröstning

Finns det ett liv efter detta?
 Ja helt klart
 Absolut inte
 Kanske det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards