Alla inlägg den 16 december 2009

Av Susanne - 16 december 2009 21:42


  

Om vi ingen vinter hade så skulle inte våren vara så angenäm


Anne Bradstreet

Av Susanne - 16 december 2009 21:34

   Äntligen är denna effektiva "makapär" installerad i mitt lilla hus...22grader istället för 16..lite skillnad är det allt...hahaha..

Guds gåva till Lilla Lugnet..

Gruppkram/Susansnusan och Grabbarna Grus

Av Susanne - 16 december 2009 21:22

  


Ja då är det dax för den där snön att säga hallå...

Jag är ingen vintermänniska och har aldrig längtat efter att det ska snöa,åka skidor,pulka etc..inte ens när jag var en liten Susansnusan faktiskt.

Tyckte det var jobbigt...behöva visa mina kompisar att jag var en kruka på att åka skidor och för att inte tala om skridskor..hahaha...det var som Bambi x 100..

Trots alla dessa negativa tankar jag haft genom åren vad gäller vintern, så ska jag glatt erkänna att jag nu sitter här i mitt hus,brasan tänd och jag har precis varit ute med Grabbarna Grus och pulsat i snön...och bara NJUTER!!!

Vilket härligt väder...ett tjockt lager med snö på marken och det snöar och snöar..Känns underbart att tillochmed denna tidigare så hemska årstid helt plötsligt är NJUTBAR och VACKER...

Visst är livet härligt när själen är i sinnesfrid!!

Puss på flingan alla goa människor/Susansusan

Presentation

Omröstning

Finns det ett liv efter detta?
 Ja helt klart
 Absolut inte
 Kanske det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards