Alla inlägg under juli 2009

Av Susanne - 20 juli 2009 00:11


Efter marknaden väntade kaffe och nybakad morotskaka hos Emmas mamma och Linus...inte nog med att morotskaka är supergott...den var fortfarande ljummen...mums!!..Lillängeln Myran smaskade på ett rån och var helnöjd..

Tack för en supermysig eftermiddag...är så mysigt att bara vara!!!

Och Broder..de där karamellerna var väl bra onödiga;-))

Puss på ögonlocket/Syster Yster

Av Susanne - 20 juli 2009 00:00


Har varit med Broder och Emma på antik och samlarmarknad i Degeberga..lär vara en av Sveriges största...lite ångest fick jag allt när jag såg många av tingen där....oj...en sån har jag oxå haft...men lämnat på loppis...ojoj..en sån oxå...är den värd sååå mycket...hrm..

Mycket att kolla på...letade speciell kopp till bloggvän..men tyvärr...just en sådan fanns inte...Broder köpte ett mynt från 1600-talet,Emma en brosch,jag ett fat och Jonis....godis!!!...nytt då alltså..hihi..inget antikt!!

Av Susanne - 19 juli 2009 23:53


Pga att min vind-och regnjacka ligger i bilen som Carro lånat så var Jonis snäll och lånade ut sin sprillans nya jacka...regnade småspik när vi skulle iväg på marknad idag..Tack Jonis för att du inte lät mig vara Lapplisa ...hrm..reklam i armhålan..inte kul!!!

Av Susanne - 19 juli 2009 11:03


Dessa bilder gör att mitt hjärta nästan stannar av lycka och lugn och ro..

Älskar er Storängel och Lillängel...

Av Susanne - 19 juli 2009 10:25


Svårt att hålla reda på vilken dag det är såhär i semestertider;-))

Hoppas ni alla sovit er skönhetssömn och är redo att möta dagens utmaningar!!??...för det är ju så det är...min upplevelse i alla fall...att det varje dag är ett oskrivet blad...att vad som helst kan hända...både bra och mindre bra saker....Jag försöker att vara "här och nu" och uppleva med alla mina sinnen...att njuta av det lilla i vår stora värld..


Några tips kommer här som hjälp att få balans i livet:

# Var inte rädd att känna dig ledsen.många är rädda för att börja gråta för att de tror att gråten aldrig upphör.


# Skaffa dig tid och utrymme för att reflektera över ditt liv...stanna upp...rusa inte bara vidare som om ingenting har hänt.


#Sluta att oroa dig över saker som du ändå inte kan göra något åt..det är förspilld energi.


# Se en ev.livskris som något positivt..början till något nytt...kris är ett utvecklingsstadium.


# Sök tillit till dig själv...lita på att du kan hantera allt.


# Sök harmoni i ditt liv..fundera över vad som gör dig riktigt lycklig.


# Uppmuntra en medmänniska varje dag.Du blir förvånad över resultatet.


Ha en bra dag alla goa människor därute...glöm inte att ni är värdefulla var och en!!!


Av Susanne - 18 juli 2009 23:56


Vi har firat min systersons 12 årsdag några dagar för tidigt pga att han är iväg på scoutläger i Värmland då han fyller år...Tolv år!!...var f-n har tiden tagit vägen??....nästa år är du tonåring älskade Kevin...hur kan det vara så att tiden går fortare ju äldre man blir??....Han hade gjort en egen trollerishow som han framförde för alla oss gäster....hur han gjorde har jag ingen aning om??....men så är det ju med trolleri och magi...skickligt gjort Kevin...!!!...även tårtorna som du själv bakat var gjorda med stor kärlek och skicklighet..Smaskens!!!!

Tack för god mat och tårta!!!

Puss på näsan/Moster

Av Susanne - 18 juli 2009 15:00


Har ju glömt att berätta att lille Ludde vann Agrias fototävling...tack till er som gick in och röstade...min kära kollega "den nyfikna" var den som va på alla hela tiden om att gå in och rösta...hon har ju själv tre stycken Leonberger...Peppe,Hunter och Pinglan..gå gärna in och titta..

www.leomas.se

Av Susanne - 18 juli 2009 11:53


S & M berättade igår om någon kompis till M släkting....18år,adopterad från indien mm.mm.kan va roligt med olika nationaliteter..etc...men det allra roligaste är att denna unga kille heter...BÖRJE!!!!....jag skrattade så jag höll på att kissa på mig...såg framför mig en kille med utseende som på bilden jag lånat från nätet...Börje i sig är det väl inget fel på..men tänk er en liten tex. ettåring...---Kom till mamma ,Börje....så går vi och byter blöja etc..och OVANPÅ allt så är killen från Indien..:-))))))

Hoppas att han inte fått lida för detta namn alltför mycket..stackars påg;-))


Presentation

Omröstning

Finns det ett liv efter detta?
 Ja helt klart
 Absolut inte
 Kanske det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards