Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

Usch vad jag börjar bli skraj...

Av Susanne - 16 juli 2009 01:27


Fick nyss veta av min dotter..att två av hennes kompisar har varit på Cypern och kom hem i fredags...den ena tjejen har en konstaterad svininfluensa och vårdas hemma.."husarrest"... och den andra väntar på provsvaren..hon har inga symtom...som tur är har Carro inte hunnit träffa någon av dem...

Det sprider sig som en löpeld..i förra veckan 76 konstaterade fall i Sverige...och idag är det 164 fall varav 40 i Skåne...Sjukvården kommer att få så fullt upp med vaccineringarna så det kommer behövas ta in pensionerade sjuksköterskor och de som går sista terminen på ssk utbildningen...funderar på om jag ska anmäla mig som frivillig på typ kvällstid...det finns skydd..och varför inte hjälpa till så att fler hinner få i tid....


Denna info är från 10 juli...


Svininfluensa ( H1N1) upptäcktes 1930 hos grisar.
Av 1787 analyserade prover i Sverige fram till den 10 juli har hittills 135 personer varit positiva. 28 personer har smittats inom Sverige, resten utomlands. I Västra Götaland har 19 smittats, Stockholms län 62, Region Skåne 21.
I höst erbjuds alla i Sverige vaccination som ska tas i två doser med ett par veckors mellanrum. Utan vaccination beräknas mellan 300 000 och 600 000 i Västra Götaland drabbas.
Symtom är plötslig feber(38-40 grader), luftvägsproblem(hosta,ont i halsen etc.),värk i leder och i vissa fall även diarré och/eller kräkning.

 
 
Bea

Bea

16 juli 2009 01:44

Usch, vad obehagligt! Jag och min familj åker till Tunisien på fredag och vi har just suttit och pratat om det där med svininfluensa...

http://Beabloggar

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

16 juli 2009 11:58

Mycket läskigt! Inte utan än att jag åxå börjar bli lite skrajsig...

http://zelda.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

16 juli 2009 17:25

En arbetskamrat till mej sa att dom pratat om att börja med att vaccinera vård- o omspersonal och små barn först.... antagligen för att vi ska kunna jobba och ta hand om de sjuka....Rätt tänkt.

http://www.suddagummanbloggagratis.se

 
lollo

lollo

17 juli 2009 00:42

Nu börjar det bli lite scary allt.
Fy fabian för den skiten av influensa.Hoppas att dom klarar sig bra kompisarna.Man får nog vara lite aktsam nu.
Kramar

http://lollopettersson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 31 juli 2012 14:47

       

Av Susanne - 30 juli 2012 22:47


                               Tro,hopp och kärlek...det är vad vi alla människor behöver i våra liv.En tro som håller i förtvivlan och lycka.Ett hopp om att saker kommer att bli bättre eller förbli bra och har du kärleken i ditt hjärta har du ...

Av Susanne - 27 februari 2011 12:16


Hur ska jag göra för att älska? Tro.Hur skall jag göra för att tro? Älska.    Kärleken lämnar mig inget val...   Kramiz i massor/Susansnusan    ...

Av Susanne - 20 februari 2011 13:31

    Vårt första möte...eller jag det var det ju inte egentligen:-) Min Mike jobbade som målare,några veckor,på skolan jag gick i på högstadiet. Många tjejer gick och dreglade..jag låtsades som att han var väl inget märkvärdigt..att han visst...

Av Susanne - 10 februari 2011 17:44

     Ja då var jag här igen...long time... Flammorna ovan ser mysiga ut men just nu känns lågor bara skrämmande...brrr. Vi hade igår em en skorstensbrand i vårt hus.Det hade legat och pyrt ett dygn trodde sotaren.Brandmännen fick ta ut det gl...

Presentation

Omröstning

Finns det ett liv efter detta?
 Ja helt klart
 Absolut inte
 Kanske det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards